Uppdate 2; dag 1

Telefonen ringer och vi väntar på en uppdatering. Va gör dem, hur mår dem, hur känns det?
Younes Ahlbom, landslagstränare;
 
4 riktigt bra hästar, den 5:e är okej, lite svårsvängd. Springer gärna rakt fram och rakt tillbaka. Vi andvänder henne i vissa grenar och det funkar, men hon får stå mer än de andra. Vi har farten och vi är väldigt nöjda med de ponnyer vi fått under omständigheterna. 
 
Vi fick tre av dessa vi har nu från början och de sista två har vi bytt till oss. För er som inte vet, delas hästarna in i kategorier "ABCDE" och delas upp lagen i melllan. Vi får inte välja och vraka direkt.
 
Vi är inte jättefötjusta i lottningen. Men laget är otroligt bra och jag känner mig inte orolig, säger Younes. Självklart hade vi helst inte sett att USA och Australien var med i 3 utav 4 av våra heat. Detta sätter mer press på oss vilket tjejerna verkligen hanterar bra!
 
Dem är inte nervösa och preseterar fantastisk. "dagens prestation" gör Sofia, hon har aldrig ridit ett VM, är yngst och rider smart och riktigt bra! Jag är vekligen imonerad.
 
 
Underlaget är grymt och banan likaså. Det vi kan tänkas sakna är lite publik. Arenan är byggd för otroligt mycket folk, vart är vårt stöd?!
 
 
 
 
 
 
 
Vi är definitvt omtalade som ett av de bättre lagen. Detta förtjänar vi verkligen, tjejerna är på topp!
 
 
Vi bor på en camping tillsammans med alla andra ryttarna. Ca 10 min från stallarna och 5 min från arenan. Golfbilar kör oss mellan, så vi inte tar ut krafter på fel ställen ;)
 
Maten är kanon och vi mår bra. Alla är harmoniska och laddade. 
 
Om ca tre timmar rider vi igen, dax att snacka ihop oss lite, har inte tid att prata mer, avslutar Younes med.
 
 
 
Vi avbryter:
-Vad händer med EM, det ryktas om att det är intsällt?!
-Det är största snackisen här med, vi vet inte riktigt. De har nu gått ut officiellt att detta stämmer. Tydligen är det vattenbrist pga. av torka i Frankrike, där EM hålls. Jag återkommer när jag vet mer. Skulle det vara så, är det fruktansvärt tråkigt. Men vi är inte där ännu, mycket kan hända.
 
 

Tack för uppdatering och sist men inte minst;
 
LYCKA TILL!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: